COME - COCOS
|
CODI
JPC_013
| ||||
OBJECTIU:
| |||||
TEMPS:
|
5 min
|
ESPAI:
|
Pista amb línies al terra
| ||
Nº JUGADORS
|
15 - 25
|
EDAT
|
5 - 10
| ||
MATERIAL: Peto per distingir a qui la para.
| |||||
DESCRIPCIÓ
S'escollirà una persona que serà els que la pararà. Haurà d'atrapar
la resta dels participants. Qui sigui atrapat, serà eliminat. La única condició és que, tant els que paren com els que no, només es poden desplaçar seguint les línies dibuixades al terra. |
GRÀFIC
| ||||
VARIACIONS:
.
| |||||
OBSERVACIONS:
| |||||
EL GAT I EL RATOLÍ |
CODI
JEPC_012
| ||||
OBJECTIU:
Dinàmica de grup
Estrategia
| |||||
TEMPS:
|
10’ aprox.
|
ESPAI:
|
Camp sencer
| ||
Nº JUGADORS
|
|
EDAT
|
| ||
MATERIAL:
| |||||
DESCRIPCIÓ
Excepte dos participants, que seran el gat i el ratolí, farem grups,
procurant que cada grup estigui format pel mateix nombre de
participants. Els col·locarem per files. Per exemple, si són 26,
farem 4 columnes de 6 persones.
L’objectiu es que el gat atrapi el ratolí a través del laberint que
hauran creat la resta dels companys. A l’inici del joc s’haurà
assignat un rol a una persona del laberint. Quan ell vulgui dirà
canvi, provocant un moviment del laberint, passant a ser un
laberint de 6 columnes de 4 persones.
Tant el gat com el ratolí, no podrà passar per sota dels braços
dels membres que formen el laberint.
Es finalitza quan el gat atrapa el ratolí. |
GRÀFIC
| ||||
VARIACIONS:
El canvi el pot dir el gat
El canvi el pot dir el ratolí | |||||
OBSERVACIONS:
Vigilar de no anar molt ràpid, ja que podríem xocar amb els companys que fan de laberint.
| |||||
JOC DE LES GERRES |
CODI
JPC_011
| ||||
OBJECTIU:
Escalfar el cos.
Millorar la coordinació i el treball amb equip. Creació d’ estratègies. | |||||
TEMPS:
|
10’ aprox.
|
ESPAI:
|
Qualsevol
| ||
Nº JUGADORS
|
|
EDAT
|
| ||
MATERIAL:
| |||||
DESCRIPCIÓ
Una persona pilla, els altres companys es tenen que ajuntar,en
parelles, creuant els seus braços, per no ser pillats.
Si un tercer alumne es posa al costat d’una parella,la persona de
l’altre costat ha de sortir o buscar una altre parella o si no serà pillat.
|
GRÀFIC
| ||||
VARIACIONS:
Podem fer les parelles estàtiques i nomes corren el pillat i el perseguit o dinàmic on tothom ha de
còrrer.
| |||||
OBSERVACIONS:
| |||||
LA CADENA
|
CODI
JPC_010
| ||||
OBJECTIU:
| |||||
TEMPS:
|
5 - 10 min
|
ESPAI:
|
Pista
| ||
Nº JUGADORS
|
15 - 20 aprox
|
EDAT
|
5 - 12 anys
| ||
MATERIAL: -
| |||||
DESCRIPCIÓ
S'escollirà un participant per què comenci parant. Quan algú
es atrapat, s'agafarà de la mà amb qui l'ha atrapat i, entre tots dos, hauran d'atrapar un altre participant que s'afegirà a la cadena. Quan la cadena és formada per quatre participants, es dividirà en dues cadenes de dos persones que podran parar pel seu compte agafats de la mà. El joc acabarà quan tothom sigui atrapat i pertanyi a una cadena. |
GRÀFIC
| ||||
VARIACIONS:
| |||||
OBSERVACIONS:
| |||||
LA PILOTA CAÇADORA
|
CODI
JPC_009
| ||||
OBJECTIU:
| |||||
TEMPS:
|
10-15 min
|
ESPAI:
|
Pista llisa
| ||
Nº JUGADORS
|
+ de 10
|
EDAT
|
10 - 15 anys
| ||
MATERIAL: Pilota
| |||||
DESCRIPCIÓ
Els participants es situaran en un espai
gran i un d’ells començarà amb una pilota a la mà, quan el monitor digui un nom de qualsevol dels participants,aquest haurà d’aconseguir escapar corrents de tots els altres que s’estaran passant la pilota per intentar tocar-lo amb la pilota per pillar-lo. |
GRÀFIC
| ||||
VARIACIONS:
| |||||
OBSERVACIONS:
| |||||
EL CRANC
|
CODI
JPC_008
| ||||
OBJECTIU:
| |||||
TEMPS:
|
5’-10’
|
ESPAI:
|
Pistes llises
| ||
Nº JUGADORS
|
10-20
|
EDAT
|
+5 anys
| ||
MATERIAL:
| |||||
DESCRIPCIÓ
Hi haurà un cranc o dos aquests estaran amb les mans i els peus a terra, la panxa enlaire i el cul sense tocar a terra. En aquesta posició els crancs hauràn d’atrapar als altres jugadors. Un cop els toquen es converteixen tambè en crancs.
|
GRÀFIC
| ||||
VARIACIONS:
| |||||
OBSERVACIONS:
| |||||
TALLA FILS
|
CODI
JPC_007
| ||||
OBJECTIU:
Augment de les pulsacions i activació del cos progresivament.
Treballem el camp visual i l’audició en la variació (percepció).
Canvis de ritme i trajectòries.
| |||||
TEMPS:
|
10’
|
ESPAI:
|
Mig camp
| ||
Nº JUGADORS
|
10-20 jugadors
|
EDAT
|
+8 anys
| ||
MATERIAL:
No cal cap material
| |||||
DESCRIPCIÓ:
Un o dos jugadors son els que la paren i han de tocar als altres. Abans de començar a parar es fixarà una persona a la que haurà de pillar. En aquest procès si un altre jugador es creua entre els dos el perseguidor a d'anar a atrapar obligatòriament al que s'ha creuat.
|
GRÀFIC
| ||||
VARIACIONS:
També podem tallar el fil per palmades. Qui comença parant donarà una palmada en l'esquena del seu objectiu (i li donarà temps per poder escapar). Per fer canviar d'objectiu, algun altre jugador haurà de fer una palmada a l'esquena de qui para, convertint-se així en el nou objectiu.
| |||||
OBSERVACIONS:
Per incitar a la participació podem dir que tothom ha de tallar el fil com a mínim un cop. Intentar que nomès una persona talli el fil, en cas contrari pot ser confòs.
| |||||
STOP
|
CODI
JPC_006
| ||||
OBJECTIU: Fer un escalfament del cos previ a una altre activitat de major impacte físic, millorar la percepció visual i treballar de manera cooperativa.
| |||||
TEMPS:
|
10 min aprox.
|
ESPAI:
|
Pista
| ||
Nº JUGADORS
|
Més de 10 jugadors
|
EDAT
|
6 - 10 anys
| ||
MATERIAL: -
| |||||
DESCRIPCIÓ
En el joc de l'stop, un la para i els altres han de córrer per no ser pillats. Si el que la para ens va a tocar, podem salvar-nos cridant la paraula STOP i ens hem de posar en una posició amb les cames obertes i els braços estirats. No ens podrem moure fins que algun company dels que no està atrapat, passa per sota de les nostres cames i, aleshores, ja podem continuar jugant i salvant altres companys.
|
GRÀFIC
| ||||
VARIACIONS:
| |||||
OBSERVACIONS:
| |||||
L’AMPOLLA
|
CODI
JPC_005
| ||||
OBJECTIU:
| |||||
TEMPS:
|
10 - 15 min
|
ESPAI:
|
Pista llisa
| ||
Nº JUGADORS
|
15 - 20
|
EDAT
|
8 - 15 anys
| ||
MATERIAL: Ampolla plena de sorra o cono.
| |||||
DESCRIPCIÓ
Dividirem el grup en quatre equips. Amb l'ampolla al centre,
cada equip farà una fila de manera que quedin en forma de creu. L'últim de cada fila sortirà a donar voltes per darrere de les quatre fileres a la veu del monitor, mentre la resta de la fila obrirà les cames. Quan el monitor cridi: "ampolla!", els que han sortit a córrer hauran d'arribar de nou a la seva filera en el mateix sentit que corria, passar per sota de les cames dels companys i intentar atrapar l'ampolla abans que la resta de participants. Qui agafi l'ampolla farà un punt pel seu equip. Els que acaben de participar es situaran els primers de cada fila i la resta retrocediran una posició, de manera que qui estava penúltim serà qui participi en la següent ronda. |
GRÀFIC
| ||||
VARIACIONS:
| |||||
OBSERVACIONS:
| |||||
POLIS I CACOS
|
CODI
JPC_004
| ||||
OBJECTIU:
| |||||
TEMPS:
|
20 min
|
ESPAI:
|
Pati (zona àmplia)
| ||
Nº JUGADORS
|
6-7 persones per grup
|
EDAT
|
6 - 15 anys
| ||
MATERIAL: Petos per distingir els polis dels cacos i 4 conos per fer la zona de pressó.
| |||||
DESCRIPCIÓ
Hi ha dos equips, el dels polis i el dels cacos. L’equip dels
polis tracta de pillar els cacos, si pillen a algú l’hauran de portar a la zona de pressó. Els cacos de la pressó només podran ser salvats si un altre caco no pillat li xoca la mà.
El joc acaba quan tots els cacos són pillats.
|
GRÀFIC
| ||||
VARIACIONS:
| |||||
OBSERVACIONS:
| |||||
PESTE ALTA
|
CODI
JPC_003
| ||||
OBJECTIU:
| |||||
TEMPS:
|
10 min
|
ESPAI:
|
Llocs on hi hagi materials
elevats.
| ||
Nº JUGADORS
|
10-15 aprox
|
EDAT
|
4 - 10 anys
| ||
MATERIAL: -
| |||||
DESCRIPCIÓ
Un participant té la “peste alta”, per tant, la pilla, els altres per
no poder ser pillats hauran de estar a llocs elevats com escales, bancs, etc. |
GRÀFIC
| ||||
VARIACIONS:
| |||||
OBSERVACIONS:
| |||||
EL MOCADOR
|
CODI
JPC_002
| ||||
OBJECTIU:
| |||||
TEMPS:
|
10 min
|
ESPAI:
|
Pista
| ||
Nº JUGADORS
|
Mínim 5 per equip
|
EDAT
|
5 - 10 anys
| ||
MATERIAL: Un peto per fer de mocador.
| |||||
DESCRIPCIÓ
Al mig es situarà l’àrbitre, que és qui agafarà el mocador. Es
faran dos equips i cada equip pertanyerà a un camp (esquerra i dreta de l’àrbitre). A cada membre de l’ equip se li assignarà un número en funció del nombre de participants i es col·locaran sobre la línea de sortida del seu camp un al costat de l’altre. Quan l’àrbitre digui un número, el participant de cada equip que tingui el número dit, haurà d’anar a agafar el mocador abans que el seu contrincant i portar-lo fins on és el seu equip per així guanyar un punt. |
GRÀFIC
| ||||
VARIACIONS:
| |||||
OBSERVACIONS:
| |||||
SOLDAT PLANTAT
|
CODI
JPC_001
| ||||
OBJECTIU:
| |||||
TEMPS:
|
10 min
|
ESPAI:
|
Espai gran
| ||
Nº JUGADORS
|
10 - 20
|
EDAT
|
5 - 10 anys
| ||
MATERIAL: Petos
| |||||
DESCRIPCIÓ
3 o 4 participants perseguiran els altres que estaran repartits per la
pista i intenten pillar els altres. A qui pillin, el col·locaran a un lloc determinat i els següents s’aniran agafant de les mans formant una línia o cadena. Només es podran salvar en cas que els participants que no estiguin pillats, els toquin la mà.
Ell joc acaba quan els que la paren, han pillat a tots.
|
GRÀFIC
| ||||
VARIACIONS:
| |||||
OBSERVACIONS:
| |||||
No hay comentarios:
Publicar un comentario