Pillar i correr

              COME - COCOS
CODI
JPC_013
OBJECTIU:
  • Escalfar el cos.
  • Millorar la coordinació entre els moviments i la vista.
TEMPS:
5 min
ESPAI:
Pista amb línies al terra
Nº JUGADORS
15 - 25
EDAT
5 - 10
MATERIAL:  Peto per distingir a qui la para.
DESCRIPCIÓ
S'escollirà una persona que serà els que la pararà. Haurà d'atrapar
la resta dels participants. Qui sigui atrapat, serà eliminat. La única
condició és que, tant els que paren com els que no, només es 
poden desplaçar seguint les línies dibuixades al terra.
GRÀFIC
VARIACIONS:
  • Un altre participant que la pari.
  • Obstacles per desconectar les línies.
  • Variar la forma de desplaçar-se.
.
OBSERVACIONS:
  • No es pot saltar d'una línia a la següent si no estan connectades.

EL GAT I EL RATOLÍ

CODI
JEPC_012
OBJECTIU:
Dinàmica de grup
Estrategia
TEMPS:
10’ aprox.
ESPAI:
Camp sencer
Nº JUGADORS
  • 8  persones
EDAT
  • 3 anys
MATERIAL:  
DESCRIPCIÓ

Excepte dos participants, que seran el gat i el ratolí, farem grups,
procurant que cada grup estigui format pel mateix nombre de
participants. Els col·locarem per files. Per exemple, si són 26,
farem 4 columnes de 6 persones.

L’objectiu es que el gat atrapi el ratolí a través del laberint que
hauran creat la resta dels companys. A l’inici del joc s’haurà
assignat un rol a una persona del laberint. Quan ell vulgui dirà
canvi, provocant un moviment del laberint, passant a ser un
laberint de 6 columnes de 4 persones.
Tant el gat com el ratolí, no podrà passar per sota dels braços
dels membres que formen el laberint.

Es finalitza quan el gat atrapa el ratolí.
GRÀFIC



VARIACIONS:
El canvi el pot dir el gat
El canvi el pot dir el ratolí
OBSERVACIONS:
Vigilar de no anar molt ràpid, ja que podríem xocar amb els companys que fan de laberint.

JOC DE LES GERRES

CODI
JPC_011
OBJECTIU:
Escalfar el cos.
Millorar la coordinació i el treball amb equip.
Creació d’ estratègies.
TEMPS:
10’ aprox.
ESPAI:
Qualsevol
Nº JUGADORS
  • 12 persones
EDAT
  • 5 anys
MATERIAL:
DESCRIPCIÓ

Una persona pilla, els altres companys es tenen que ajuntar,en
parelles, creuant els seus braços, per no ser pillats.

Si un tercer alumne es posa al costat d’una parella,la persona de
l’altre costat ha de sortir o  buscar una altre parella o si no serà pillat.

GRÀFIC
VARIACIONS:
Podem fer les parelles estàtiques i nomes corren el pillat i el perseguit o dinàmic on tothom ha de
còrrer.
OBSERVACIONS:


               LA CADENA
CODI
JPC_010
OBJECTIU:
  • Escalfar el cos.
  • Millorar la coordinació i el treball amb equip.
  • Creació d’ estratègies.
TEMPS:
5 - 10 min
ESPAI:
Pista
Nº JUGADORS
15 - 20 aprox
EDAT
5 - 12 anys
MATERIAL:  -
DESCRIPCIÓ
S'escollirà un participant per què comenci parant. Quan algú 
es atrapat, s'agafarà de la mà amb qui l'ha atrapat i, entre tots
dos, hauran d'atrapar un altre participant que s'afegirà a la 
cadena. Quan la cadena és formada per quatre participants, 
es dividirà en dues cadenes de dos persones que podran parar
pel seu compte agafats de la mà. El joc acabarà quan tothom
sigui atrapat i pertanyi a una cadena.


GRÀFIC
VARIACIONS:
  • Formar una única cadena. D'aquesta manera, quan la cadena sigui de quatre 
    persones, no es separarà, sino que continuarà creixent.
OBSERVACIONS:
  • La cadena no es pot separar per atrapar algú.
  • No es podran fer cadenes de quatre persones, s'haurà de dividir en dues cadenes de 
    dos membres.
  • El camp de joc serà limitat. Qui surti del camp s'unirà immediatament a una cadena.
LA PILOTA CAÇADORA
CODI
JPC_009
OBJECTIU:
  • Escalfar el cos.
  • Treballar la percepció, l’atenció i l’agilitat.
  • Fomentar el trebal en equip.
TEMPS:
10-15 min
ESPAI:
Pista llisa
Nº JUGADORS
+ de 10
EDAT
10 - 15 anys
MATERIAL: Pilota
DESCRIPCIÓ
Els participants es situaran en un espai 
gran i un d’ells començarà amb una pilota 
a la mà, quan el monitor digui un nom de qualsevol 
dels participants,aquest haurà d’aconseguir escapar 
corrents de tots els altres que s’estaran passant la pilota 
per intentar tocar-lo amb la pilota per pillar-lo.

GRÀFIC
VARIACIONS:
  • Augmentar la quantitat de pilotes.
OBSERVACIONS:
  • No val fer més de tres passes amb la pilota a les mans.
  • No val llençar la pilota quan vulguem pillar.
EL CRANC
CODI
JPC_008
OBJECTIU:
  • Coordinació motriu
TEMPS:
5’-10’
ESPAI:
Pistes llises
Nº JUGADORS
10-20
EDAT
+5 anys
MATERIAL:
DESCRIPCIÓ

Hi haurà un cranc o dos aquests estaran amb les mans i els peus a terra, la panxa enlaire i el cul sense tocar a terra. En aquesta posició els crancs hauràn d’atrapar als altres jugadors. Un cop els toquen es converteixen tambè en crancs.
GRÀFIC
VARIACIONS:
  • Podem jugar amb l’espai i les formes de desplaçaments per variar la dificultat
OBSERVACIONS:
TALLA FILS
CODI
JPC_007
OBJECTIU:
Augment de les pulsacions i activació del cos progresivament.
Treballem el camp visual i l’audició en la variació (percepció).
Canvis de ritme i trajectòries.
TEMPS:
10’
ESPAI:
Mig camp
Nº JUGADORS
10-20 jugadors
EDAT
+8 anys
MATERIAL:
No cal cap material
DESCRIPCIÓ:

Un o dos jugadors son els que la paren i han de tocar als altres. Abans de començar a parar es fixarà una persona a la que haurà de pillar. En aquest procès si un altre jugador es creua entre els dos el perseguidor a d'anar a atrapar obligatòriament al que s'ha creuat.
GRÀFIC

VARIACIONS:
També podem tallar el fil per palmades. Qui comença parant donarà una palmada en l'esquena del seu objectiu (i li donarà temps per poder escapar). Per fer canviar d'objectiu, algun altre jugador haurà de fer una palmada a l'esquena de qui para, convertint-se així en el nou objectiu.
OBSERVACIONS:

Per incitar a la participació podem dir que tothom ha de tallar el fil com a mínim un cop. Intentar que nomès una persona talli el fil, en cas contrari pot ser confòs.

STOP
CODI
JPC_006
OBJECTIU: Fer un escalfament del cos previ a una altre activitat de major impacte físic, millorar la percepció visual i treballar de manera cooperativa.
TEMPS:
10 min aprox.
ESPAI:
Pista
Nº JUGADORS
Més de 10 jugadors
EDAT
6 - 10 anys
MATERIAL: -
DESCRIPCIÓ
En el joc de l'stop, un la para i els altres han de córrer per no ser pillats. Si el que la para ens va a tocar, podem salvar-nos cridant la paraula STOP i ens hem de posar en una posició amb les cames obertes i els braços estirats. No ens podrem moure fins que algun company dels que no està atrapat, passa per sota de les nostres cames i, aleshores, ja podem continuar jugant i salvant altres companys.
GRÀFIC
VARIACIONS:
  • Si dius STOP ja no et poden salvar, per tant, es produeixen eliminacions.
  • La manera de salvar.
OBSERVACIONS:
  • Només es podrà salvar passant de darrere cap a endavant, per evitar perills.
  • No es podrà pillar a ningú mentre estigui salvant a algun participant en STOP.                    
               L’AMPOLLA
CODI
JPC_005
OBJECTIU:
  • Desenvolupar la motricitat.
  • Fomentar la competitivitat sana.
TEMPS:
10 - 15 min
ESPAI:
Pista llisa
Nº JUGADORS
15 - 20
EDAT
8 - 15 anys
MATERIAL:  Ampolla plena de sorra o cono.
DESCRIPCIÓ
Dividirem el grup en quatre equips. Amb l'ampolla al centre,
cada equip farà una fila de manera que quedin en forma de
creu.  L'últim de cada fila sortirà a donar voltes per darrere
de les quatre fileres a la veu del monitor, mentre la resta de
la fila obrirà les cames. Quan el monitor cridi: "ampolla!", 
els que han sortit a córrer hauran d'arribar de nou a la seva
filera en el mateix sentit que corria, passar per sota de les 
cames dels companys i intentar atrapar l'ampolla abans 
que la resta de participants. Qui agafi l'ampolla farà un 
punt pel seu equip. 
Els que acaben de participar es situaran els primers de 
cada fila i la resta retrocediran una posició, de manera que
qui estava penúltim serà qui participi en la següent ronda.

GRÀFIC
VARIACIONS:
  • Canvis de sentits.
  • Variar el desplaçament.
OBSERVACIONS:
  • S'ha de continuar amb el sentit de la cursa, és a dir, 
    si la direcció és cap a la dreta, quan el professor cridi 
    "ampolla!, haurem d'arribar a la nostra fila girant cap a
     la dreta, encara que el recorregut sigui major.
              POLIS I CACOS
CODI
JPC_004
OBJECTIU:
  • Cacos: no ser pillats.
  • Polis: pillar els cacos.
  • Fomentar el treball en equip.
  • Fomentar l’estratègia.
TEMPS:
20 min
ESPAI:
Pati (zona àmplia)
Nº JUGADORS
6-7 persones per grup
EDAT
6 - 15 anys
MATERIAL:  Petos per distingir els polis dels cacos i 4 conos per fer la zona de pressó.
DESCRIPCIÓ
Hi ha dos equips, el dels polis i el dels cacos. L’equip dels
polis tracta de pillar els cacos, si pillen a algú l’hauran de 
portar a la zona de pressó. Els cacos de la pressó només
podran ser salvats si un altre caco no pillat li xoca la mà.
El joc acaba quan tots els cacos són pillats.
GRÀFIC
VARIACIONS:
  • Canviar els rols un cop acaba el joc.
OBSERVACIONS:
               PESTE ALTA
CODI
JPC_003
OBJECTIU:
  • Treballar la percepció visual.
  • Evitar ser pillat.
TEMPS:
10  min
ESPAI:
Llocs on hi hagi materials
elevats.
Nº JUGADORS
10-15 aprox
EDAT
4 - 10 anys
MATERIAL:  -
DESCRIPCIÓ
Un participant té la “peste alta”, per tant, la pilla, els altres per
no poder ser pillats hauran de estar a llocs elevats com 
escales, bancs, etc.
GRÀFIC
VARIACIONS:
  • Variar el tipus de peste, com pot ser de colors, de material, etc.
OBSERVACIONS:
  • No s’hi val estar estar tota l’estona al lloc elevat, s’han de moure.
             EL MOCADOR
CODI
JPC_002
OBJECTIU:
  • Escalfar el cos.
  • Fomentar la competitivitat.
  • Millorar la percepció auditiva.
  • Agafar el mocador abans que el teu contrincant.
  • Aconseguir el major nombre de punts possibles per equip.
TEMPS:
10 min
ESPAI:
Pista
Nº JUGADORS
Mínim 5 per equip
EDAT
5 - 10 anys
MATERIAL:  Un peto per fer de mocador.
DESCRIPCIÓ
Al mig es situarà l’àrbitre, que és qui agafarà el mocador. Es 
faran dos equips i cada equip pertanyerà a un camp 
(esquerra i dreta de l’àrbitre). A cada membre de l’ equip se li
assignarà un número en funció del nombre de participants i es
col·locaran sobre la línea de sortida del seu camp un al costat
de l’altre. Quan l’àrbitre digui un número, el participant de cada
equip que tingui el número dit, haurà d’anar a agafar el mocador
abans que el seu contrincant i portar-lo fins on és el seu equip 
per així guanyar un punt.
GRÀFIC
VARIACIONS:
  • Dir dos números i han de tornar amb el mocador a collibè.
  • Dir tres números i han de tornar amb el mocador fent la cadira de la reina.
  • Afegir eliminats.
OBSERVACIONS:
  • No es pot passar al camp contrari.

           SOLDAT PLANTAT
CODI
JPC_001
OBJECTIU:
  • Escalfar el cos.
  • No ser pillat.
  • Intentar salvar els companys que estan pillats.
TEMPS:
10 min
ESPAI:
Espai gran
Nº JUGADORS
10 - 20
EDAT
5 - 10 anys
MATERIAL:  Petos
DESCRIPCIÓ
3 o 4 participants perseguiran els altres que estaran repartits per la 
pista i intenten pillar els altres. A qui pillin, el col·locaran a un lloc 
determinat i els següents s’aniran agafant de les mans formant una
línia o cadena. Només es podran salvar en cas que els participants 
que no estiguin pillats, els toquin la mà.
Ell joc acaba quan els que la paren, han pillat a tots.
GRÀFIC
VARIACIONS:
OBSERVACIONS:
  • Només es pot salvar xocant a la mà.
  • Els pillats no es poden moure del lloc on han sigut portats.

No hay comentarios:

Publicar un comentario