Pre-esportius



JOC AMB FRISBEES

CODI
JPRE_006
OBJECTIU:
Treballar la motricitat del tronc superior.
Escalfar el cos per a la pràctica de jocs o esports amb frisbee.
Conèixer i aprendre la tècnica de llançament i recepció de frisbee.
Millorar la coordinació grupal.
TEMPS:
10’ aprox. Per joc
ESPAI:
Un camp
Nº JUGADORS
2 /4 /6  per grup
EDAT
  • 8 anys
MATERIAL:  frisbees
DESCRIPCIÓ
El primer joc el realitzarem per parelles. Es situaran un davant
l'altre a una distància no molt gran (uns 5 metres). L'exercici
consistirà en passar el frisbee correctament al company i, al seu
temps, fer una bona recepció.

Per al segon joc farem grups de 4 a 6 persones. Els integrants es
situaran en dues files índies, una davant l'altra, com en l'exercici
anterior. El primer de la fila llançarà el frisbee al primer de l'altra
i es col·locarà l'últim de la seva fila, de manera que el segon
passa a ser el primer i, per tant, haurà de rebre el frisbee per
tornar a passar-lo. Una vegada s'agafa la dinàmica del joc,
afegirem un segon frisbee, de manera que els dos primers de
cada fila el llançaran a la vegada, i els dos segons de cada fila
l'hauràn de rebre i tornar-lo a passar. D'aquesta manera
treballarem la coordinació entre els integrants del grup.


El tercer joc serà molt similar al segon. Els integrants i la
disposició dels membres del grup serà la mateixa. El joc
consistirà en fer passades des d'una fila cap a l'altra però, a
diferència del joc anterior, en aquest cas el que fa la passada
s'haurà de situar l'últim de l'altra fila. Aquest exercici és, per tant,
més dinàmic que els anteriors i requereix d'una major velocitat
de realització (s'ha d'arribar a l'altra fila abans que et toqui rebre
de nou)
GRÀFIC






VARIACIONS:
Com a variant dels diferents jocs podem delimitar més la forma de llançar i rebre el frisbee. Per
exemple, podem fer que el llançament sigui al cos i la recepció sigui bloquejant amb el pit, o podem
fer un llançament alt, o un llançament baix...
OBSERVACIONS:
S'ha de llençar el frisbee amb la tècnica apresa.
No es podrà llençar el frisbee malament a propòsit per ralentitzar l'altra fila.
S'ha de llençar el frisbee amb cura de no fer mal a qui l'ha de rebre (no massa fort).

SCOOTBALL

CODI
JPRE_005
OBJECTIU:
Millorar el treball en equip.
Fomentar la competitivitat sana.
Crear unes bases esportives del futbol americà.
TEMPS:
20’-30’ aprox.
ESPAI:
Camp Sencer( sorra o gespa)
Nº JUGADORS
  • 10 persones
EDAT
  • 8 anys
MATERIAL: pilota de rugby (o futbol en el seu defecte), un foulard per a cada participant, petos de colors
per distingir els equips i un parell de cons per cada porteria.frisbee, petos per distingir els equips, cons per
delimitar la zona d'anotació.
DESCRIPCIÓ
Primer dividirem els participants en dos equips i els
hi donarem un foulard a cadascun que es posaran
al cul, penjant del pantaló. Si els equips són molt nombrosos,
es poden fer tres equips i realitzar un triangular o
quatre equips i jugar dos partits a l'hora en camps
diferents. Delimitarem un camp de tamany variable
segons la quantitat de jugadors (no molt gran, però
tampoc molt petit). Posarem dues porteries amb cons,
però no les situarem al límit del camp sino que deixarem
un espai perquè els jugadors puguin moure's per darrera
de la porteria.

L'objectiu del joc és plantar la pilota en la porteria contraria
(en la línia que dibuixen els dos cons) per anotar un punt.
L'equip que està defensant podrà robar el foulard al jugador
que està en possessió de la pilota, eliminant-lo del partit
i canviant la possessió de la pilota. Els jugadors eliminats
podran tornar a jugar quan qualsevol dels dos equips faci
un punt. Per evitar que els eliminin, els jugadors de l'equip
que està atacant hauran de passar-se la pilota entre ells
fins arribar a la porteria i poder-la plantar.

GRÀFIC











VARIACIONS:
Aquest joc es pot realitzar com a preesportiu del futbol. En aquest cas, hi haurà porteries de veritat amb
porter i s'haurà de ficar la pilota a dins (llençant-la amb les mans). El jugador que té la pilota tindrà un
moviment limitat (tres o quatre passes).
OBSERVACIONS:
Normes:
-No es podrà treure la pilota de les mans a qui la té, només es podran interceptar
les passades.

-Si la pilota surt del terreny de joc, se li prèn el foulard a qui té la pilota o es marca un punt,
es canvia de possessió.

-Si es prèn el foulard a un jugador que en aquell moment ja no tenia la pilota, es pararà el joc
i començarà jugant des d'aquell punt l'equip que tenia la pilota, com si fos una falta.
Òbviament, si la falta perjudica l'equip que ataca, no es pararà el joc.

-Queden prohibides les empentes, cops de peu i qualsevol acció que posi en perill la integritat
física del rival.
-Quan s'anota un punt, tots els jugadors que havien quedat eliminats poden tornar a jugar,
siguin de l'equip que siguin.

-Per anotar punt, la pilota s'ha de plantar a la línia de porteria. No valdrà com a punt si la pilota
està en moviment o fora de la línia.

ULTIMATE

CODI
JPRE_004
OBJECTIU:
Millorar el treball en equip.
Fomentar el respecte al rival.
Crear unes bases esportives de l'Ultimate.
Fomentar la competitivitat sana.
Practicar la tècnica de llançament i recepció de frisbee.
TEMPS:
20’-30’ aprox.
ESPAI:
Camp Sencer( sorra o gespa)
Nº JUGADORS
  • 10 persones
EDAT
  • 8 anys
MATERIAL: frisbee, petos per distingir els equips, cons per delimitar la zona d'anotació.
DESCRIPCIÓ
Partit entre dos equips que es pot realitzar
sobre diferents terrenys. Primer es delimitaran
les zones d'anotació. La zona d'anotació d'un
equip es situarà al fons del camp contrari, entre
el final del camp i una línia que delimitarem
amb cons.

Els jugadors es situaran cadascun al seu
camp i, una vegada decidit qui començarà
amb la possessió (per sorteig), s'inicia el
partit. L'objectiu és anotar més punts que
l'equip contrari. Per puntuar, s'ha de rebre
una passada correctament en la zona d'anotació.
La dificultat es troba en què el jugador que té
el frisbee a la mà no es pot moure del lloc.
Per tant, s'avançarà mitjançant passades.

No hi ha contacte físic amb el rival. No es podrà,
per tant, prendre el frisbee de les mans i s'haurà
de deixar un espai d'uns dos metres perquè el
jugador pugui passar el frisbee.

GRÀFIC










VARIACIONS:
Com a variant d'aquest joc, podem canviar la tècnica d'anotació per una anella. En aquest cas,
hi haurà un jugador de cada equip que es situarà a la zona d'anotació corresponent amb una anella.
Aquest jugador no podrà sortir de la zona d'anotació, però es podrà moure per aquesta per fer que
un llançament d'un company passi per dins de l'anella, anotant un punt.
OBSERVACIONS:
Normes:
Es farà un canvi de possessió si el frisbee cau a terra, l'intercepta o bloqueja un defensor, surt fora del
terreny de joc o s'anota un punt. L'altre equip començarà jugant en el lloc on cau el frisbee
(en cas que caigui a terra).
Cap jugador defensor podrà entrar en la zona d'anotació dels atacants.
No es podrà tocar físicament el jugador que porta el frisbee.
El jugador que té el frisbee a les mans no podrà avançar, però sí podrà pivotar sobre un peu.



PITXI
CODI
JPRE_003
OBJECTIU:
Velocitat / Coordinació /Motricitat general
TEMPS:
15 min aprox.
ESPAI:
Pista secera
Nº JUGADORS
Més de 10 jugadors
EDAT
  • 5 anys
MATERIAL:Pilota, xinos, bat o raqueta
DESCRIPCIÓ
Dels dos equips uns són els corredors i els altres els jugadors de camp. En els dos equips es decideix abans de començar el partit l'ordre en el que van a llançar els diferents jugadors.

Els corredors que han de llançar es col·loquen un el punt de sortida. L'equip de camp es distribueix pel camp de joc, i un es col·loca dintre de la zona de pitxi, d'on no pot sortir.

El pitxi, mitjançant un llançament, envia la pilota al primer batedor, aquest, després de copejar-la, deixarà la raqueta o el bat i començarà la carrera de bases. Els jugadors de l'altre equip intentaran recuperar la pilota i fer-la arribar al pitxi. Quan això passi, tots els jugadors que no estiguin parats en una base quedaran eliminats.

Després de llançar la pilota, el jugador que corre pot parar-se en qualsevol base, però no pot fer marxa enrera.

NORMES BÀSIQUES:
-El batedor té tres possibilitats per copejar la pilota, si no ho aconsegueix, queda eliminat.

-El jugador que aconsegueix arribar a la última base aconsegueix una carrera per al seu equip.

-No poden estar dos jugadors en la mateixa base.
-Si algun jugador de camp aconsegueix agafar la pilota sense que toqui el terra, elimina al corredor.

-Les funcions es canvien quan tots han copejat la pilota, o quan no queda cap jugador per fer anar el bat, o quan els jugadors de camp agafen la pilota sense que toqui el terra.

GRÀFIC





VARIACIONS:

Podem posar més bases. Canviar la manera de desplaçar-se entre les bases (esquenes, granota...) o posar obstacles entre les bases i tallar les distancia entre elles. Permetre molestar als corredors tallant-los el camí. Canviar el tipus de pilota (tamany). Canviar la manera de colpejar la pilota (parts del cos, material...).
OBSERVACIONS:
Hem de vigilar la hora d'arribada a la base, ja que els nens son molt competitius i depèn del terreny de joc es poden fer molt de mal.

MATA CONILLS
CODI:
JPRE_002
OBJECTIU:
Punteria en els llançaments
Velocitat de reacció i percepció dels estimuls.
Motricitat general
TEMPS:
10’-15’
ESPAI:
Mig camp i anar reduint
Nº JUGADORS
10
EDAT
+5
MATERIAL:
Pilotes toves, el número pot variar segons els jugadors.
DESCRIPCIÓ:

Es llençarà una pilota a l'aire i, qui la agafi, podrà llençar-la per intentar tocar un company i eliminar-lo. No obstant, si l'altre jugador agafa la pilota a l'aire, quedarà eliminat qui l'ha llençat. Els eliminats s'asseuran a terra (o sortiran del terreny de joc) i no podran tornar a jugar fins que el jugador que els ha eliminat no sigui eliminat. Guanya qui elimina tots els participants.
GRÀFIC:
VARIACIONS:
Eliminar la posibilitat de fer passos abans de tirar la pilota.
Jugar amb diverses pilotes (si el terreny de joc és prou gran o hi ha força jugadors).
Donar a tots els participants un mocador. Quan aquests siguin eliminats, en comptes d'asseure's al terra i esperar a que matin al seu botxí, per reviure podran robar el mocador a un altre jugador.
OBSERVACIONS:

Procurar que els llançament siguin per sota del cap per evitar lesions.
JOC DE LES 10 PASSADES
CODI
JPRE_001
OBJECTIU:
  • Millorar el treball en equip i la percepció a l’espai pròpia i dels companys.
  • Escalfar els diferents grups musculars.
TEMPS:
5 - 10 min aprox.
ESPAI:
Pista o exterior pla
Nº JUGADORS
Com a mínim 10 per equip
EDAT
8 - 30 anys
MATERIAL: Petos i pilota.
DESCRIPCIÓ
El joc consisteix en que un equip aconsegueixi passar-se 10 vegades consecutives la pilota, sense que l’altre equip la intercepti.
Quan s'arriba a 10 passades, l'equip es suma un punt i comença jugant l'altre equip. Quan algú de l'altre equip intercepta la pilota, comencen a passar-se-la entre ells per arribar a 10 i puntuar.
GRÀFIC
VARIACIONS:
  • No repetir passada a la mateixa persona que te l’ha passat.
  • Augmentar / Disminuir el terreny de joc.
  • Desena passada a una zona específica.
OBSERVACIONS:
  • El jugador que té la pilota en les seves mans no es podrà desplaçar fins que no la passi.
  • No es podrà treure la pilota de les mans de ningú, només es pot interceptar una passada.
  • Si la pilota cau a terra es para el joc i comença jugant l'altre equip.
  • Quan es perd la possessió, el comptador de passades torna a 0.
  • Les passades es comptaran en veu alta.

No hay comentarios:

Publicar un comentario