BITLLES |
CODI
JPT_011
| ||||
OBJECTIU:
Coordinació oculo-motriu
Iniciació als salts
| |||||
TEMPS:
|
20’ aprox. per partida
|
ESPAI:
|
Un camp
| ||
Nº JUGADORS
|
|
EDAT
|
| ||
MATERIAL: cEs necessiten 6 bitlles i 3 bitllots de fusta o pilotes
| |||||
DESCRIPCIÓ
Una partida consta de nou tirades per jugador, dividides en tres
tirades. A cada tirada es poden llençar tres bitlles.
Es planten les bitlles en dues fileres de tres columnes,
paral·lelament, separades per uns 7' 5 centímetres per la seva
part baixa.
L'objectiu principal és fer bitlla, és a dir, tombar cinc de les sis
bitlles. Les tirades es puntuen així:
Cap bitlla tombada 0 punt Una bitlla tombada 1 punt Dues bitlles tombades 2 punts Tres bitlles tombades 3 punts Quatre bitlles tombades 4 punts Cinc bitlles tombades 10 punts Sis bitlles tombades (*) 6 punts |
GRÀFIC
| ||||
VARIACIONS:
Es pot competir individualment o per parelles
Es pot variar l’objecte de llançament i la part del cos amb la que es llença.
| |||||
OBSERVACIONS:
| |||||
LES CADIRES |
CODI
JPT_010
| ||||
OBJECTIU:
Dinamització del grup
Velocitat de reacció
Estímul auditiu
| |||||
TEMPS:
|
10’ aprox.
|
ESPAI:
|
Qualsevol
| ||
Nº JUGADORS
|
|
EDAT
|
| ||
MATERIAL: Tantes cadires com jugadors
| |||||
DESCRIPCIÓ
Posar una rotllana de cadires al voltant de la
qual els jugadors van donant voltes mentre sona la música. Quan la música s'atura s'han d'asseure, una persona a cada cadira. Però hi ha una cadira menys respecte al nombre de persones i aquell qui no pot seure queda eliminat. A cada ronda es retira una cadira. El guanyador és qui s'asseu a la última cadira quan queden dues persones jugant. |
GRÀFIC
| ||||
VARIACIONS:
Es poden posar conos en comptes de cadires i separarlos per tota la pista.
Quan sona la música realitzar moviments o desplaçaments que el monitor marqui.
Altre opció es posar les cadires o els cons en una part de la clase/ pista i els jugadors en l’altre.
Així s’evita fer trampes (perrito guardia) | |||||
OBSERVACIONS:
| |||||
BOMBA ! |
CODI
JPT_009
| ||||
OBJECTIU:
Estimular l'atenció i el companyerisme.
Treballar l'escolta activa. Practicar el salt. | |||||
TEMPS:
|
10’ aprox.
|
ESPAI:
|
Qualsevol espai
| ||
Nº JUGADORS
|
|
EDAT
|
3-6 anys
| ||
MATERIAL:
| |||||
DESCRIPCIÓ
Ens col·locarem en cercle asseguts en terra.
Un dels participants seurà en el centre i amb els ulls tapats anirà comptant mentalment fins a 20, mentre els companys/es del cercle restaran drets/es i aniran passant-se la pilota de mà en mà. Quan la persona del centre deixe de comptar, dirà en veu alta: Bomba!, aleshores la persona que tinga en aquest moment la pilota haurà de seure amb les cames obertes. El joc tornarà a començar però ara la persona què està en terra no pot rebre la pilota, per tant, la persona del seu costat esquerre haurà de botar entre les seues cames per passar-la al següent company/a no eliminat. I així successivament, cada volta hi haurà més cames per botar i el joc acabarà quan només en reste una persona dreta al cercle. |
GRÀFIC
| ||||
VARIACIONS:
Per donar-li més emoció al joc, la persona que està comptant, podrà decidir si compta més
o menys lentament, el què farà que puga agafar desprevinguts els companys/es. Una altra opció és que els participants eliminats queden fora del cercle, ja no botarem les cames , però al reduir el cercle la pilota anirà més i més ràpida. | |||||
OBSERVACIONS:
Si tenim alumnat amb sordesa, la persona que crida “Bomba!” pot acompanyar el crit amb un gest ,
com per exemple alçar els braços, per permetre-li jugar en les mateixes condicions que la resta. | |||||
1, 2, 3 ... PICA LA PARET ! |
CODI
JPT_008
| ||||
OBJECTIU:
Fomentar la participació
Desenvolupar el sentit de l'equilibri i el control dels moviments Potenciar la creativitat Aprendre a acceptar les normes | |||||
TEMPS:
|
10’ aprox.
|
ESPAI:
|
Qualsevol espai amb paret
| ||
Nº JUGADORS
|
Indv. / Parelles/ Trios
|
EDAT
|
3-6 anys
| ||
MATERIAL:
| |||||
DESCRIPCIÓ
Farem un sorteig per veure qui “paga”, i li toca
col·locar-se cara a la paret per comptar, quedant d'esquenes a la resta de companys/es. El joc consisteix en que eixa persona va recitant la cançoneta “1, 2, 3... paret!”, mentres la resta de participants van avançant cap a la paret, quan la persona que compta acabi de dir “paret”, aquests moment es girarà ràpidament cap a la resta i si hi veu algú movent-se (suposadament en el moment han de quedar paralitzats, com si foren un mim), dirà el seu nom i aquest/a tornarà a començar. Anirà repetint-se la cançoneta fins què algú arribe a tocar la paret. Nota: Aquest joc també és conegut amb el nom en castellà de “1, 2, 3 … pollito inglés!”. |
GRÀFIC
| ||||
VARIACIONS:
Podem variar el tempo de la cançoneta, la manera de desplaçar-ses
(esquenes, puntetes, quatre grapes, parelles de la mà…)
Quan es toca al que la paga començar un pilla pilla...
| |||||
OBSERVACIONS:
| |||||
TA KA TÁ
|
CODI
JPT_007
| ||||
OBJECTIU:
Enviar la pilota de tennis, mitjançant un únic cop al camp contrari per sobre d'una
xarxa perquè aquesta toqui a terra del capo de l'equip contrari i aconseguir punt. | |||||
TEMPS:
|
10’ aprox.
|
ESPAI:
|
Platja/ Sorra/ Qualsevol espai
| ||
Nº JUGADORS
|
Indv. / Parelles/ Trios
|
EDAT
|
| ||
MATERIAL:
| |||||
DESCRIPCIÓ
El joc s'inicia mitjançant el servei d'un equip des de la meitat
posterior del camp propi, colpejant la pilota per sota del maluc i introduir dins el camp adversari encara que fora de la zona neutral (zona al costat de la xarxa). La durada de la partida està determinada per la puntuació decidida prèviament pels participants quants punts volen jugar (40, 50 o 60 punts). Cal arribar als punts determinats i guanyar per dos punts de diferència. El canvi de camp i el servei se sol efectuar cada 10 o 15 punts. Les faltes que podem trobar en el joc i que permeten la consecució d'un punt a l'equip són:
|
GRÀFIC
| ||||
VARIACIONS:
| |||||
OBSERVACIONS:
En función de la edad, permitir más toques por equipo, o si buscamos el máximo de participación
que todos toquen la pelota, o jugar a menos puntos. | |||||
MARRO
|
CODI
JPT_005
| ||||
OBJECTIU:
| |||||
TEMPS:
|
10 - 15 min
|
ESPAI:
|
Espai obert
| ||
Nº JUGADORS
|
10 - 20
|
EDAT
|
8 - 14 anys
| ||
MATERIAL: -
| |||||
DESCRIPCIÓ
Es faran dos equips. Cal intentar que l’equip contrari capturi als
menys jugadors possibles del teu equip i capturar tots els jugadors possibles del bàndol contrari, el que menys jugadors tingui capturats guanya. Surt al centre un jugador del bàndol que li hagi tocat per demanar marro. Aquest pot sobrepassar el punt central i anar cap a l'equip contrari, però mai podrà demanar marro abans del arribar al centre. Immediatament, surt un jugador contrari en la seva persecució per pillar (tocar-li en qualsevol part del cos) El primer anirà a ocupar el seu lloc, i en la seva defensa sortirà un company, que al seu torn, tractarà de pillar al perseguidor. Aquest també pot optar per tornar al seu camp o per regatejar al seu contrari per entretenir i donar lloc al fet que arribi un altre del seu bàndol per acotar. I així, successivament. Si un membre és pillat anirà a la pressó i només podrà ser salvat tocant la mà per un company. |
GRÀFIC
| ||||
VARIACIONS:
| |||||
OBSERVACIONS:
| |||||
BOTE BOTE
|
CODI
JPT_004
| ||||
OBJECTIU:
| |||||
TEMPS:
|
10 - 15 min
|
ESPAI:
|
Medi natural amb amagatalls
| ||
Nº JUGADORS
|
10 - 20
|
EDAT
|
6 - 12 anys
| ||
MATERIAL: Ampolla buida o pilota.
| |||||
DESCRIPCIÓ
Un participant xutarà l’ampolla o pilota el més lluny possible i
el que la para l’anirà a buscar, mentre el que la para la va a buscar, els altres s’amaguen. El que la para, un cop té l’ampolla al lloc d’inici comença a buscar als participants amagats, quan veu algú, ha d’anar fins al lloc on és l’ampolla, colpejar-la contra el terra i dir en veu alta: BOTE BOTE + NOM DEL PARTICIPANT. Si algú dels que estan amagats aconsegueix anar a xutar de nou l’ampolla, tots els pillats es salvaran i el que la para haurà de tornar a portar-lo al lloc inicial i tornar a buscar participants.
El joc acaba quan tots els que s’han amagats són trobats.
|
GRÀFIC
| ||||
VARIACIONS:
| |||||
OBSERVACIONS:
| |||||
MOROS I CRISTIANS
|
CODI
JPT_003
| ||||
OBJECTIU:
| |||||
TEMPS:
|
10 - 15 min
|
ESPAI:
|
Pista llisa
| ||
Nº JUGADORS
|
5-10 per equip
|
EDAT
|
8-14 anys
| ||
MATERIAL: -
| |||||
DESCRIPCIÓ
Es faran dos equips amb el mateix nombre de jugadors. Cada
equip es posarà a un extrem de la pista extenent les mans, després sortirà una persona de cada equip cap a on és l’altre equip i li picarà les mans a un participant. Un cop piqui les mans d’algú, el que ha picat sortirà corrents cap a la seva zona i l’altre l’haurà de pillar. Si és pillat, el jugador serà eliminat. |
GRÀFIC
| ||||
VARIACIONS:
| |||||
OBSERVACIONS:
| |||||
LA XERRANCA
|
CODI
JPT_002
| ||||
OBJECTIU:
| |||||
TEMPS:
|
20 - 30 min
|
ESPAI:
|
Lloc on es pugui dibuixar la
Xerranca (Pista, pati, platja…)
| ||
Nº JUGADORS
|
5 - 10
|
EDAT
|
5 - 10 anys
| ||
MATERIAL: Guix
| |||||
DESCRIPCIÓ
Es dibuixa al terra el traçat de la xerranca que volem fer
(Hi ha moltes varietats). Per començar, el participant es situarà fora de la xerranca davant el número 1 i haurà de llençar el guix a la primera casella i aquesta no la podrà trepitjar al fer el recorregut. Tot seguit a haver-la llençat, començarà a fer el recorregut saltant a peu coix a les caselles úniques i amb dos peus a les dobles, un cop arriba a la casella final, haurà de fer mitja volta i tornar enrere fins arribar a la casella següent d’on ha llençat el guix, un cop arribi, haurà d’agafar el guix en les condicions de la casella que li toqui (peu coix o dos peus). Si ho aconsegueix a la següent ronda llençarà el guix a la següent casella i així successivament fins acabar la xerranca. |
GRÀFIC
| ||||
VARIACIONS:
| |||||
OBSERVACIONS:
| |||||
L’ARANYA
|
CODI
JPT_001
| ||||
OBJECTIU:
| |||||
TEMPS:
|
5’-15’
|
ESPAI:
|
Un espai gran (mig camp)
| ||
Nº JUGADORS
|
5-20
|
EDAT
|
+5 anys
| ||
MATERIAL:
Dos cons per delimitar l’espai
| |||||
DESCRIPCIÓ
Dividim en dos el terreny de joc, marcant enmig una franja d’uns dos metres d’amplada en la qual es col·loca un nen que serà l’aranya. La resta es posen tots en un cantó del camp.
L’aranya crida: "aranya peluda" i els participants hauran de passar a l’altra banda travessant la franja. L’aranya intentarà agafar algú, si ho aconsegueix aquest es quedarà amb ell, agafant-lo de la mà i fent més gran la seva teranyina. Tothom a qui l’aranya atrapi s’agafarà de les mans amb la teranyina; els elements que la formen poden impedir amb el cos i les cames que els altres nens passin entre ells, però no poden subjectar-los. L’únic que pot atrapar nens tocant-los és l’aranya (la teranyina no). |
GRÀFIC
| ||||
VARIACIONS:
-Realitzar-ho amb pilotes de futbol o bàsquet.
-L’aranya pot fer una passa endavant, sempre i quan tingui l’altre tocant la línia. -Aranya africana. Aquí l’aranya tindrà una zona delimitada en forma de quadrat i es podrà moure lliurement per tota aquesta zona. -Aranya triple: Aquí hi hauran 3 aranyes, en 3 línies diferents, sent la del mig la més gran. L’aranya del mig farà les mateixes funcions que l’aranya peluda. Les altres dos, situades una davant i l’altre darrera d’aquesta, si atrapen a un company s’intercanviaran amb ells, fent així que en aquestes posicions només hi hagi una aranya. | |||||
OBSERVACIONS:
Hem de vigilar els xocs amb els companys i no apurar el límit de l’espai per passar fins la paret, ja que ens podem fer mal.
| |||||
No hay comentarios:
Publicar un comentario